Κατηγορίες
Banner Αριστερό 1
Newsletter Περισσότερα

Διακοσμηση εσωτερικών χώρων » Πόσο κοστίζουν οι υπηρεσίες διακόσμησης

Περιγραφή

Πόσο κοστίζουν οι υπηρεσίες διακόσμησης
Πόσο κοστίζουν οι υπηρεσίες διακόσμησης

Σάς παραθέτω απόσπασμα από τη συνέντευξη την οποία έδωσα σε περιοδικό σχετικά με το χώρο των κατασκευών. Εύχομαι πραγματικά να βοηθήσει όλους όσους θα ήθελαν να πραγματοποιήσουν ένα έργο ανακαίνισης ή ανακατασκευής με υπηρεσίες διακόσμησης. Η συνέντευξη έγινε με αφορμή φόρουμ συζητήσεων με θέμα αρχιτεκτονικές κατασκευές και ποιότητα υπηρεσιών σε Ευρωπαϊκές χώρες. Η παρουσίαση τής συζήτησης δημοσιεύτηκε σε ένθετο Ιταλικού περιοδικού.


-Δημοσιογράφος:
Πώς ξεκινάει κάποιος στην Ελλάδα μαζί σας μια ανακαίνιση ή ανακατασκευή κτηρίου;

-Μελίνα Ξένου: Μετά την πρώτη μας τηλεφωνική ή ηλεκτρονική επαφή (μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων) και αφότου κανονίσουμε και έρθουμε σε επαφή στο χώρο τού πελάτη μας με τον ίδιο, με αυτόν τον τρόπο έχουμε και εμείς εικόνα, ακούμε και κάνουμε καταγραφή των σκέψεων και αναγκών τις οποίες έχει ο υποψήφιος πελάτης μας. Αυτό για εμάς είναι το πρώτο σωστό βήμα, μας ενδιαφέρει πολύ ο χώρος τον οποίο θα ανακαινίσουμε ή θα ανακατασκευάσουμε να είναι ο χώρος που ονειρεύεται ο πελάτης μας.

-Δημοσιογράφος: Γιατί να προτιμήσει κάποιος μια διακοσμήτρια ή ένα διακοσμητή;

-Μελίνα Ξένου: Οι λόγοι είναι πάρα πολλοί. Καταρχάς, όπως γνωρίζετε στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, το ίδιο και εδώ στην Ιταλία, όλοι οι αρχιτέκτονες και οι πολιτικοί μηχανικοί έχουν πάντοτε ως κύριο συνεργάτη μια διακοσμήτρια ή ένα διακοσμητή εσωτερικών χώρων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πριν κατασκευαστεί ένας χώρος έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες καταγραφές αναγκών χρήσης, έχουν υπολογιστεί όλες οι παράμετροι οι οποίες αφορούν την κίνηση των ανθρώπων μέσα στο χώρο, έχουν υπολογιστεί όλοι οι όγκοι τους οποίους θα καταλαμβάνουν τα σταθερά αντικείμενα, π.χ. τα έπιπλα, οι ντουλάπες ιματισμού, τα είδη υγιεινής και άλλα. Επιπλέον έχει υπολογιστεί ο φωτισμός, τα χρώματα και πλήθος άλλων έτσι ώστε να δημιουργούνται χώροι οι οποίοι προσφέρουν πλήρη άνεση και λειτουργικότητα… και όλα αυτά βάσει των πραγματικών επιλογών χρήσης τού πελάτη.

-Δημοσιογράφος: Δηλαδή το τέλειο σπίτι;

 -Μελίνα Ξένου: Δηλαδή το σπίτι για τον πελάτη και όχι ό,τι βολεύει τον πολιτικό μηχανικό ή τον αρχιτέκτονα. Είναι προτιμότερο να σχεδιάζουμε το σπίτι τού πελάτη μας για τον ίδιο τον πελάτη μας σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα ή τον πολιτικό μηχανικό από το να παράγουμε τυποποιημένα σπίτια στον ηλεκτρονικό υπολογιστή μας.

-Δημοσιογράφος: Στην Ελλάδα, τι ισχύει σχετικά με τα παραπάνω;

-Μελίνα Ξένου: Στην Ελλάδα, σε γενικές γραμμές, το επίπεδο είναι αρκετά υψηλό. Έχουν παρατηρηθεί όμως αρκετές περιπτώσεις ανθρώπων τού χώρου μας οι οποίοι παράγουν τυποποιημένα σπίτια. Ωστόσο υπάρχουν αρχιτέκτονες και πολιτικοί μηχανικοί των οποίων οι κατασκευές είναι ξεχωριστές· στην Ελλάδα έχουμε αρκετές από αυτές.

-Δημοσιογράφος: Με ποια τεχνική και με τι είδους υλικά φτιάχνετε τα σπίτια των πελατών σας;

-Μελίνα Ξένου: Καλή ερώτηση. Πρέπει να γνωρίζω καταρχάς το αισθητικό αποτέλεσμα το οποίο επιθυμεί να έχει ο πελάτης μου, τουλάχιστον ως ένα βαθμό. Σίγουρα θα έχει δει κάτι, είτε στην πραγματικότητα, είτε σε φωτογραφίες από περιοδικά. Αυτό πρέπει να μού το αναφέρει και επιπλέον αν τού αρέσει κάτι ιδιαίτερα να μού δείξει και κάποιο φωτογραφικό υλικό, αν βέβαια έχει στην κατοχή του κάτι τέτοιο. Δεν πρόκειται, φυσικά, να τού προτείνω υλικά και να φτιάξω για λογαριασμό του κάτι όμοιο. Ωστόσο θα διαμορφώσω άποψη πολύ πιο εύκολα για το πώς θέλει να είναι ο δικός του χώρος, το δικό του σπίτι, το δικό του γραφείο ή κατάστημα.

-Δημοσιογράφος: Με δεδομένο όλα τα προηγούμενα, ποια είναι η επόμενη κίνηση την οποία πρέπει να κάνει μαζί σας ο πελάτης για την ανακαίνιση ή ακόμη για την ανακατασκευή τού σπιτιού του;

 -Μελίνα Ξένου: Ο σχεδιασμός σε επίπεδο τελικής εικόνας είναι ό,τι καλύτερο για την περίπτωση της διακόσμησης, ανακαίνισης και της ανακατασκευής ενός χώρου. Με δύο λόγια, μετά την καταγραφή των αναγκών πραγματοποιείται ο πρώτος σχεδιασμός με προτάσεις οι οποίες αφορούν τους επιμέρους χώρους. Τέλος, αποσαφηνίζουμε τις επιλογές τού πελάτη μας και προχωρούμε σε συγκεκριμένες προτάσεις.

-Δημοσιογράφος: Τι εννοείτε, κυρία Μελίνα;

-Μελίνα Ξένου: Εννοώ ότι γινόμαστε πιο συγκεκριμένοι. Βλέπω τι αρέσει στον πελάτη μου, αντιλαμβάνομαι τις επιλογές του σχετικά με τα χρώματα, τις υφές, και γενικότερα επί τού πραγματικού το είδος τής ανακαίνισης. Αν χρειάζεται να πέσουν κάποια τοιχία ώστε να διαμορφωθούν νέοι πιο λειτουργικοί χώροι. Τον εξοπλισμό, όπως είναι τα είδη υγιεινής, η κουζίνα, οι ντουλάπες και πολλά άλλα τα οποία απαιτεί ένα έργο ανακαίνισης. Τελειώνω το πρώτο στάδιο με τον πελάτη μου αποσαφηνίζοντας και την ποιότητα όλων αυτών τα οποία είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Δε θα έκανα ποτέ μία πρόταση στον πελάτη μου η οποία θα ξεπερνούσε το δικό του προϋπολογισμό για να παράγω αισθητικό και λειτουργικό αποτέλεσμα το οποίο θα ικανοποιούσε τη δική μου φαντασία και θα άφηνε τον πελάτη μου εκτεθειμένο. 

-Δημοσιογράφος: Πόσο κοστίζει η ανακαίνιση;

-Μελίνα Ξένου: Λαμβάνοντας τα προηγούμενα δεδομένα και χωρίς να γνωρίζω συγκεκριμένα το χώρο ανακαίνισης ή ανακατασκευής δεν είναι δυνατόν να σάς απαντήσω για προεκτίμηση κόστους. Ας μην ξεχνάμε ότι τι κάθε έργο έχει μοναδικότητα! Για εμένα κανένα έργο δεν μπορεί να  είναι τυποποιημένο προϊόν, όπως θέλουν να το παρουσιάσουν κάποιοι όταν προβάλουν τυπικές προσφορές ανακαίνισης χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα.  Η αναφορά σε κόστος ανακαίνισης ανά τετραγωνικό μέτρο είναι τουλάχιστον παραπλανητική και θα κατευθύνει τον αναγνώστη μας ή τον υποψήφιο πελάτη μου σε λογικές οι οποίες πιθανότατα στο τέλος θα τον απογοητεύσουν. Παραδείγματος χάριν μια συνηθισμένη ανακαίνιση εσωτερικού χώρου των 100 τετραγωνικών μέτρων για ένα σπίτι στην Ελλάδα κοστίσει έστω 300,00 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο(χάριν τού παραδείγματος). Ας υποθέσουμε τώρα ότι η ανακαίνιση περιλαμβάνει την αντικατάσταση εσωτερικών θυρών, τα είδη υγιεινής, την επίπλωση κουζίνας, τους ελαιοχρωματισμούς κ.α. Αν τώρα οι ανάγκες τις οποίες καλούμαι να καλύψω περιέχουν ως εργασίες γκρεμίσματα τοιχοποιίας,  διαμορφώσεις εσωτερικών χώρων, αντικατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού και άλλα πολλά τότε αυτόματα το κόστος μπορεί να φτάσει τα 500,00 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Και έτσι, ενώ στην περίπτωση των 100 τετραγωνικών μέτρων το αρχικό προβλεπόμενο κόστος ήταν 30.000,00 ευρώ, με τις νέες εργασίες αγγίζει το ποσό των 50.000,00 ευρώ.

-Δημοσιογράφος: Θεωρώ ότι δεν μού απαντήσατε! Πόσο τελικά κοστίζει; Έχω μπερδευτεί με όλα αυτά τα οποία ακούω να μου λέτε.

 -Μελίνα Ξένου: Θα γίνω τότε ακόμη πιο σαφής. Από τη χρονική περίοδο κατά την οποία θα προηγηθούν τα όσα αναφέρω παραπάνω με τα αρχικά προσχέδια και με βάση τις επιλογές τού πελάτη μου τότε και μόνο τότε θα καταλήξω σε ένα ενδεικτικό κόστος. Επιμένω σε ένα ενδεικτικό κόστος! Να τονίσετε στο ρεπορτάζ, το οποίο κάνετε, την παράμετρο αυτή. Είναι τουλάχιστον παραπλανητικό και παράδοξο να δώσω ακριβή ποσά αποζημίωσης έργου ανακαίνισης. Αν επιπλέον μιλούσαμε και για ανακατασκευή κάποιου νεοκλασικού ή διατηρητέου τότε θα μού ήταν παντελώς ανεύθυνο από μέρους μου. Ειδικά σε αυτές τις περιπτώσεις μετράνε πολλές περισσότερες παράμετροι όπως είναι κάποια αντιστήριξη, μανδύες, ανθρακοϋφάσματα και άλλα πολλά. Γενικά είναι πολύ κακή πρακτική να αναφέρεσαι χωρίς πλήρη μελέτη στις ανακατασκευές.

-Δημοσιογράφος: Ναι, αλλά εγώ σάς ρώτησα για τις ανακαινίσεις. Όταν θα κάνω θέμα για τις ανακατασκευές τότε αν ξανασυναντηθούμε πιθανόν να  χρειαστώ και πάλι τη δική σας άποψη. Λοιπόν, κυρία Ξένου, θα μού απαντήσετε; Τι θα απαντούσατε μάλλον σε πιθανό πελάτη σας;

-Μελίνα Ξένου: Ακόμη πιο ξεκάθαρα σάς απαντώ, όπως συνηθίζω να κάνω στην καθημερινότητα μου και στο φιλικό μου περιβάλλον με παραδείγματα· ακούστε λοιπόν δύο από αυτά. Αν είχα ανάγκη τη δουλειά, όπως λέμε στην Ελλάδα, αν δηλαδή για μη «καθαρούς» λόγους θέλω τη δουλειά, τότε  θα δώσω στον υποψήφιο πελάτη μου μειωμένη τιμή. Και βέβαια επειδή δε θέλω να χάσω το έργο θα την «πληρώσει» το ίδιο το έργο σε κάθε περίπτωση από ποιοτικής απόψεως. Είναι πρακτική την οποία εφαρμόζουν κάποιοι συνάδελφοι· ευτυχώς λίγοι στο χώρο μας. Προσωπικά δεν το έκανα έως τώρα και πιστεύω ότι δεν πρόκειται να κάνω κάτι τέτοιο. Στην περίπτωση τού έργου του οποίου οι απρόβλεπτες δαπάνες (δεύτερο παράδειγμα), μπορεί να φθάσουν να αποτελούν σημαντικό ποσοστό τού έργου τότε και εγώ θα δώσω στον πελάτη μου μία υψηλού κόστους προσφορά. Σε αυτή την περίπτωση όμως να είναι καλύτερα τα οικονομικά δεδομένα από όσα έχω εκτιμήσει. Αντιλαμβάνεστε σαφώς ότι τότε θα έχω υπερβολικό κέρδος και σε αυτή την περίπτωση θα επαναλάβω ότι δεν πρόκειται στην επαγγελματική μου καριέρα να κάνω κάτι τέτοιο. Ξέρετε, αν δε σάς έχει συμβεί -για να μάθετε- είναι καλή ευκαιρία να το μάθετε τώρα από εμένα. Εννοώ ότι όταν θα έχει ολοκληρωθεί το σπίτι σας σίγουρα κάποιος από το περιβάλλον σας, αν όχι όλοι, θα σάς ρωτήσει για το πόσο σάς κόστισε. Πιστεύετε ότι έχω οποιοδήποτε  συμφέρον να διασύρω το όνομά μου και τη φήμη μου με το να κερδοσκοπήσω σε είκοσι από εσάς και να χάσω τους επόμενους εκατό πελάτες μου; Να είστε βέβαιοι ότι δε σκέφτομαι με αυτόν τον τρόπο, ούτε εγώ σαν Μελίνα, αλλά ούτε και οι συνεργάτες μου.

-Δημοσιογράφος: Τελικά, κυρία Μελίνα, πώς θα γνωρίζει ο πελάτη σας το τελικό κόστος ανακαίνισης;

-Μελίνα Ξένου: Πέρα από κάθε άλλη υποθετική προσέγγιση και με απόλυτη ειλικρίνεια σάς λέω ότι σε κάθε περίπτωση, σαν ομάδα διαμορφώνουμε εκτίμηση κόστους κατά το δυνατόν πληρέστερη και ακριβέστερη. Αντιλαμβάνεστε  ότι δεν είναι το πρώτο έργο το οποίο αναλαμβάνουμε για τον πελάτη μας! Μετά από είκοσι και πλέον χρόνια είμαστε σε θέση να κάνουμε σωστή και αντικειμενική κοστολόγηση, παρακολουθούμε συνεχώς την αγορά ,κατά βάσει την εγχώρια αλλά και του εξωτερικού. Παράλληλα έχουμε την ανάγκη να μάς εμπιστευτεί ο πελάτης μας. Φτιάχνουμε αυτό το οποίο ονομάζουμε προκοστολόγηση και στην περίπτωση κατά την οποία υπάρξουν τυχόν μεταβολές δεν θα είναι αυξημένες, είτε αυτές είναι προς τα άνω, είτε προς τα κάτω, κατά τη διάρκεια τής ανακαίνισης. Τότε ο πελάτης μας ενημερώνεται άμεσα για τούς λόγους για τους οποίους προέκυψε η όποια μεταβολή. Αν εμφανισθεί κάποιος παντελώς απρόβλεπτος παράγοντας, πράγμα το οποίο όταν συμβαίνει αφορά αποκαταστάσεις διατηρητέων τότε και πάλι ο πελάτης μας ενημερώνεται και μαζί του προχωρούμε σε αξιολόγηση της όποιας έξτρα δαπάνης. Είμαι αληθινή σαν άνθρωπος σε όλες μου τις συναλλαγές. Δεν θέλω να με αδικήσει κάποιος και δεν επιθυμώ να κάνω κάτι τέτοιο στον όποιον με εμπιστεύεται. Ό,τι και να σάς πω εγώ όμως δεν έχει νόημα. Καλύτερα να μιλούν για εμένα τα έργα μου παρά εγώ. Επιπλέον παρότι στη Δημιουργών Τέχνημα έχουμε διακεκριμένους επιβλέποντες αν ο πελάτης μας νιώθει ανασφάλεια σαφώς και δέχομαι την επίβλεψη έργου από τον άνθρωπο της δικής του εμπιστοσύνης!

-Δημοσιογράφος: Αναφέρατε πριν για κάποιους συναδέλφου σας και το «περίεργο» τελικό κόστος;

 -Μελίνα Ξένου: Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στο χώρο μας. Το «κόλπο» είναι και στους πελάτες γνώριμο. Συνήθως κάποιοι από αυτούς γνωρίζουν το κόστος και σκοπίμως το αποκρύπτουν γιατί πολύ απλά έχουν αυτό που ανέφερα παραπάνω «περίεργα δόλιο σκοπό». Θέλουν να πάρουν τη δουλειά με οποιοδήποτε τρόπο. Δίνουν αρχικά μειωμένη τιμή στον πελάτη και κατόπιν κατά την εξέλιξη τού έργου  αρχίζουν τις «απρόσμενες υπερβάσεις». Τελικά το έργο καταλήγει να κοστίσει ακριβότερα κατά 50%. Έχω ακούσει περιπτώσεις κατά τις οποίες η αύξηση άγγιξε και το 80%. Είναι ίσως η πιο άσχημη στιγμή για τον πελάτη, αλλά τότε πλέον …είναι αργά. Κάποιοι πελάτες όταν δουν το μέγεθος τής «περίεργης ζημίας»,  την οποία καλούνται ξαφνικά να αντιμετωπίσουν, εγκαταλείπουν το έργο. Ο επόμενος επαγγελματίας ο οποίος θα δεχθεί να αποπερατώσει αυτό το έργο να είστε βέβαιοι πως δε θα πληρωθεί σωστά. Ουσιαστικά θα λάβει όλη την αρνητικότητα από την προηγούμενη άσχημη εμπειρία τού πελάτη και πολλά άλλα τα οποία θα χρειαζόμασταν ώρες για να σάς τα πω. Πιστέψτε με· στην πορεία μου ανέλαβα τέτοιου είδους έργα και ως επαγγελματίας το μετάνιωσα. Άσχετα με το τελικό καλό αποτέλεσμα το οποίο προσέφερα, κατέβαλα το διπλάσιο χρόνο και κόπο για να ικανοποιήσω ένα «κουρασμένο πελάτη» ο οποίος σαφώς και έχει κάθε δίκιο να αμφισβητεί πολύ περισσότερο ό,τι λέγεται και ό,τι γίνεται στο χώρο του. Υπάρχει, βέβαια, και η παράδοση τής οικοδομής η οποία λέει ότι κανένας δεν μπαίνει σε πρώην δουλειά άλλου συναδέλφου. Αν και την τηρώ σαν επαγγελματίας δεν μπορώ να αρνηθώ τις υπηρεσίες μου όταν διαπιστωθεί από την Δημιουργών Τέχνημα ότι υπήρξε τέτοιου είδος γεγονός.

-Δημοσιογράφος: Πώς πληρώνεστε, Μελίνα, στην Ελλάδα, εσείς;

 -Μελίνα Ξένου: Σε περιπτώσεις ανακατασκευής και αναπαλαίωσης κτηρίων ποσοστιαία. Δηλαδή ορίζουμε νόμιμο ποσοστό επί τού κόστους κατασκευής.

-Δημοσιογράφος: Σε ποιο ύψος ποσού αναφέρεστε; Όταν λέτε ποσοστιαία τι εννοείτε;

-Μελίνα Ξένου: Αναφέρομαι σε ποσοστό τής τάξεως τού 10% έως 15% επί τού συνολικού έργου ανακατασκευής ή κατασκευής σπιτιού ή επαγγελματικού χώρου. Και αυτό το ποσοστό αφορά πλειάδα υπηρεσιών οι οποίες περιλαμβάνουν όλα τα στάδια τού έργου.

-Δημοσιογράφος: Θέλετε να μάς αναφέρετε κάποια από αυτά;

-Μελίνα Ξένου: Περιλαμβάνονται όλα τα έγγραφα τα οποία απαιτούνται· από την έκδοση οικοδομικής άδειας έως τη διεκπεραίωση με τις δημόσιες και κρατικές υπηρεσίες. Στην Ελλάδα έχουμε ακόμη τη γραφειοκρατία ως σκόπελο. Παρέχουμε το σχεδιασμό, τη μελέτη, την έρευνα και αξιολόγηση υλικών, τον οικονομικό έλεγχο και την παρακολούθηση τού έργου, την επιστασία και την καλή και σωστή εφαρμογή όλων των υλικών καθώς και άλλα πολλά. Και στην περίπτωση τής ανακαίνισης ισχύουν περίπου τα ίδια. Ως ανάληψη ευθυνών και υπηρεσιών με τη διαφορά ότι εκεί η χρέωση είναι κατ’ αποκοπή.

-Δημοσιογράφος: Τι εννοείτε κατ αποκοπή;

 -Μελίνα Ξένου: Είναι συγκεκριμένη μέθοδος αμοιβής μετά την οικονομική μελέτη ανακαίνισης ή και πριν από αυτή ορίζουμε το ακριβές ποσό αμοιβής με τον πελάτη μας και με αυτόν τον τρόπο οι υπηρεσίες μας γίνονται ακόμη πιο σαφής. 

-Δημοσιογράφος: Μπορείτε να μου δώσετε κάποιο παράδειγμα;

-Μελίνα Ξένου: Φυσικά! Άλλωστε όπως σάς είπα μού αρέσει να μιλώ με παραδείγματα. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι αναλαμβάνουμε σαν Δημιουργών Τέχνημα κάποιο έργο ανακαίνισης το οποίο περιλαμβάνει την όποια επιλογή τού πελάτη μας, είτε πρόκειται δηλαδή για μερική ανακαίνιση, είτε για ολική ανακαίνιση και το έργο αυτό έχει κόστος 15.000,00 ευρώ. Τότε αυτό το έργο θα έχει επιβάρυνση π.χ. με το ποσό των 2.000,00 ευρώ και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ουσιαστική υπηρεσία η οποία λέγεται μελέτη και επίβλεψη έργου ανακαίνισης. Εκείνο το οποίο πιστεύω είναι ότι δε χρειάζεται να κρύβομαι πίσω από «περίεργες προσφορές». Άλλωστε ζω από τη δουλειά μου και προσφέρω ουσιαστικό έργο για την όποια αμοιβή μου.

-Δημοσιογράφος: Τι κερδίζει κάποιος αναθέτοντας σε εσάς κάποιο έργο από αυτά τα οποία αναλαμβάνεται ως εταιρεία;

-Μελίνα Ξένου: Ουσιαστικά, την εμπειρία και τεχνογνωσία την οποία απέκτησε η εταιρεία και την εφαρμόζει σε κάθε της έργο. Από εκεί και πέρα υπάρχουν αρκετά τα οποία μπορεί να αξιολογήσει κάποιος πελάτης. Η Δημιουργών Τέχνημα προσφέρει σε όλους τούς πελάτες, ανεξαιρέτως, πακέτο υπηρεσιών το οποίο περιλαμβάνει πολλές έξτρα υπηρεσίες που δεν χρεώνονται ως έξτρα. Ο πελάτης μας απολαμβάνει πολλά από τα προνόμια τα οποία έχουμε σαν εταιρεία, όλες τις εκπτώσεις ή αλλιώς τις προμήθειες τις οποίες έχουμε σε πρώτες ύλες, σε είδη εξοπλισμού όπως είναι τα είδη υγιεινής, τα πλακίδια, η επίπλωση κουζίνας κ. α., εκπτώσεις τις οποίες με τη σειρά μας τις μετακυλύουμε στον πελάτη μας. Έτσι και αλλιώς έχουμε πληρωθεί από τον πελάτη μας άρα ποιός ο λόγος να γίνουμε έμποροι; Δεν υπάρχει η ανάγκη για αισχροκέρδεια. Σάς εξήγησα και πρωτύτερα· καλύτερα να έχουμε εκατό πελάτες και να κερδίζουμε εκατό ευρώ σε κάθε δουλειά μας από το να έχουμε δέκα πελάτες και να κερδίσουμε χίλια ευρώ. Να είστε σίγουρη ότι αυτό θα συμβεί μια φορά. Όποιος θέλει να έχει μία συνέχεια στην αγορά φροντίζει τον πελάτη του για να φροντίσει και ο πελάτης με τη σειρά του για τον ίδιο. Και να θυμάστε ότι αυτό συμβαίνει σε οποιαδήποτε χώρα και αν βρίσκεται κάποιος επαγγελματίας.

-Δημοσιογράφος: Έχετε να μου αναφέρεται και κάποια καινοτομία σαν εταιρεία; 

-Μελίνα Ξένου: Ναι, νομίζω ότι ακόμη και τώρα είμαστε οι μοναδικοί στην Ελλάδα οι οποίοι προσφέρουμε  υπηρεσίες με πακέτο διακόσμησης χωρίς χρέωση. Κάθε πελάτης μας απολαμβάνει δωρεάν όλες τις υπηρεσίες οι οποίες αφορούν τη διακόσμηση. Υπάρχουν και πολλά άλλα τα οποία κάνουμε για να είμαστε ανταγωνιστικοί στην αγορά, όπως είναι η ασφάλεια αστικής ευθύνης για το έργο το οποίο αναλαμβάνουμε, η υποστήριξη μετά το έργο ανακαίνισης και ανακατασκευής, η εγγύηση κατασκευών και άλλα.

-Δημοσιογράφος: Τι περιλαμβάνει η διακόσμηση την οποία αναφέρατε;

 -Μελίνα Ξένου: Κατά ουσιαστικό έργο η διακόσμηση περιλαμβάνει αρκετά. Σάς αναφέρω ενδεικτικά τη χωροθέτηση, την επιλογή των χρωμάτων, των υφασμάτων τα οποία αφορούν π.χ. κουρτίνες και άλλα. Σε κάποιες περιπτώσεις πραγματοποιούμε τη μελέτη φωτισμού και γενικότερα είμαστε δίπλα στον πελάτη μας. Θα επισημάνω και κάτι ακόμα. Σε όλων των ειδών τις αγορές τις οποίες πραγματοποιεί ο πελάτης μας είμαστε δίπλα του. Τον συνοδεύουμε στα καταστήματα όσες φορές και αν αυτό χρειαστεί. Ο πελάτης δεν μπορεί να γνωρίζει ούτε την ποιότητα των υλικών για ένα μπάνιο π.χ. ούτε τον αν η όποια του επιλογή σχετικά με εξοπλισμό έχει εφαρμογή στο χώρο του. Και όλα αυτά είναι για τον πελάτη μας χωρίς χρέωση.

-Δημοσιογράφος: Αναφορικά με κακοτεχνίες τι έχετε να μου πείτε;

-Μελίνα Ξένου: Υπάρχουν. Συμβαίνει σε κάποιες των περιπτώσεων για διάφορους λόγους. Ένας από αυτούς είναι η ελλιπής γνώση τού αντικειμένου από κάποιους τεχνικούς. Ένας ακόμη λόγος είναι η μη σωστή επίβλεψη έργου. Στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλούς τεχνικούς και ακόμη τεχνικούς οι οποίοι έχουν να επιδείξουν αξιόλογα έργα σε όλα τα επίπεδα και σε επιστημονικό αλλά και σε επίπεδο τεχνικής κατάρτισης.

 

 

Σύγκριση
 
<< Προηγούμενο  |   Επόμενο >>